Életmód
Rohamosan nő az online térben eltöltött idő és az online vásárlás is
OPH Kép: Pixabay
2017. március 17.

Az elmúlt 15 évben több mint 760 százalékkal nőtt az internethasználók száma világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több mint három milliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.

A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelőfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden főre egynél több mobilelőfizetés jut, és a különböző eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több mint 30 órát.

Mivel telik az idő az éterben?

A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb időt az online vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1 százaléka.

„Izgalmas adat, hogy 2016-ban először a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik" – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója, e-shop szakértő. Hozzátette, következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, akkor nyúlnak csak az asztali készülékhez.

Mit vásárolunk online?

A legfrissebb adatok szerint a top 5 online szektor a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a home deco, a játék és a divat. Különbségek a vásárlók online térben való jelenlétében vannak.

„Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei" – mondta Irina. A szakértő hozzátette: Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerűbb gyűjtőhelye, és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erős engagementet kialakítani: „meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni” a trend.

Most adásban
Legjobbak - Zenei kívánságműsor
Ezt követő adásaink