Életmód
Apró lépések, hogy formába kerüljünk
Noguchi Porter Novelli Kép: Pixabay
2017. június 18.

Hiába próbálunk napközben odafigyelni az étkezésre, valahogy mindig hibázunk: a salátánkra majonézes öntetet teszünk, a szénhidrát-csökkentett tortára rányomjuk a tejszínhabot, vagy ha napközben minden szabályt betartottunk, este biztosan megrohamozzuk a hűtőszekrényt.

Most, hogy itt a bikiniszezon, szeretnénk minél jobb formába kerülni; már odafigyelünk arra hogy több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk, az esti nassoláson is ritkítottunk, de még mindig nem tűnnek el a párnák innen-onnan… 3+1 tipp segíthet abban, hogy hogyan lehet könnyedén átállni a kiegyensúlyozott táplálkozásra anélkül, hogy minden jó dologra nemet mondanánk.

1. Édes csere

Az édes íz szeretete születésünk pillanatától kódolva van bennünk – legalábbis ezzel próbáljuk megmagyarázni, hogy kiadós ebéd után hogyan fér belénk még egy szelet dobostorta, két gombóc fagyi és végül egy jegeskávé. Ha már az édes íznek nem tudunk ellenállni, ne kínozzuk magunkat, keressünk jobb megoldást: édesítőszerrel helyettesítve nem kell lemondanunk a finomságról, ráadásul így csökkentjük a cukor- és energia-bevitelünket is.

2. Válasszuk a jobbat

Mivel sajnos a legtöbbünknek nincs ideje arra, hogy csak otthon készített ételeket fogyasszon, így érdemes körültekintően kiválasztani a bolti termékeket. Ahelyett, hogy a megszokott kedvenceinket bedobálnánk a kosárba, nézzük meg az összetevőit és hasonlítsuk össze az alternatíváival, például válasszuk az alacsonyabb vagy nulla cukortartalmú variánsát. Ezzel fokozottan, de kínzás nélkül csökkenthetjük a napi kalóriabevitelünket.


3. Kis lépések

Minden hónap végén jön a nagy elhatározás: elsejétől kezdve nincs több gyorsétel vagy rágcsálnivaló, majd pár nappal később az éjszaka közepén behabzsoljuk a fagyasztó aljában talált maradék jégkrémet – ugye ismerős? Felejtsük el a radikális változtatásokat, helyette fokozatosan, kis lépésekben váltsunk egészségesebb életmódra, így könnyebben hozzászoktathatjuk a szervezetünket. Elsőként például válasszunk diétás üdítőt a cukros verzió helyett, vagy napi egy kávénkat ízesítsük édesítőszerrel – így nem kell félnünk, hogy az első hét után rávetjük magunkat egy hamburgerre.

Forrás: Pixabay


3+1. Írjuk fel!

Hiába eszünk minden nap csirkét salátával és teljes kiőrlésű kenyeret sovány túróval, ha a kettő között mindig elcsábulunk egy kis nassolásra. Ha szeretnénk változtatni az étkezési szokásainkat, jegyezzük fel egy hétig, hogy mikor, mit fogyasztottunk – hiszen feleslegesen étkezünk egészségesen napi háromszor, ha kifolyik a csokoládé a munkahelyi fiókunkból. Így könnyen nyomon követhetjük, mikor, mire van igényünk és kicserélhetjük őket egészségesebb verzióra.


Az „okos cserék” (angolul smart swaps), azaz az élelmiszerek és italok cseréje a hasonló vagy megegyező ízvilágú, de alacsony vagy zéró kalóriatartalmú termékekre. Ezek segítik a cukor-, zsír- és energia-bevitel csökkentését, miközben a vágyott édes ízről sem kell lemondani. Jó megoldás egy fogyókúrás étrend mellé, vagy az ideális testsúly fenntartásához.

Következő adásunk
Téma: Fogyatékosság-barát Munkahely díjátadó rendezvény – Szabó Krisztián jegyző
Ezt követő adásaink