Közigazgatás
Teljesítmény alapján ösztönöznék a tanárokat?
hirado.hu/m1 Kép: Pixabay
2017. július 12.

A pedagógusok bérének egységes emelése fontos és jó döntés volt, ugyanakkor meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy a teljesítmény alapján próbálják ösztönözni őket a jövőben - mondta Solti Péter. A Klebelsberg Központ elnöke hozzátette: tanév közben az iskolák és a gyerekek csak keveset érzékeltek az oktatásban végbement komoly változásokból, amit jelentős eredménynek tart.

Solti Péter az M1 aktuális csatornán kifejtette: a központ átalakulása után az elmúlt fél év legfontosabb feladata az volt, hogy kialakuljon a stabil, kiegyensúlyozott és kiszámítható működés. A tanév lezárásával kijelenthető, hogy a rengeteg változásból, ami történt közben, az iskolák, a gyermekek viszonylag kevés hatást érzékeltek – vélekedett.

Úgy látja, ez azért is fontos, mert ebben a tanévben – amellett, hogy a decentralizált működési modell kialakult – megtörtént az önkormányzati működtetésű iskolák átvétele, ami szintén jelentős változás. Az, hogy ezt a sok változást ilyen gördülékenyen lehetett végrehajtani, komoly összefogás eredménye volt – közölte.

Solti Péter kiemelte: az új működési modell célja, hogy az iskolák vezetőinek teljes jogkörük legyen az intézmény, a munkatársaik irányításában és olyan költségvetési kerettel rendelkezzenek, amelynek tervezésébe és végrehajtásába is bevonják őket. Elvárás volt az iskolaigazgatóktól, hogy miután a rendszer jogi alapjai létrejöttek, a tankerületi igazgatókkal közösen igyekezzenek ezt megtölteni tartalommal – magyarázta.

Most adásban
Miska Huszár ugrani készül – Dr. Szeles Péter
Ezt követő adásaink