Közigazgatás
Tovább bővít a magyar piacon a Lufthansa
Kép: lufthansa.com
2018. március 12.

A csoport hetente 178 járatot fog üzemeltetni a magyar piacon, ami összesen 11 százalékos növekedést jelent - írja a Világgazdaság.

A közép-európai régió 5,7 százalékos átlagánál gyorsabban, 8 százalékkal nőtt a Lufthansa csoport magyarországi járatain az utasforgalom tavaly, a magyarországi járatokat teljesítő ÖT csoporttagnál összesen 1,75 millióan utaztak

– tájékoztatott Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi vezetője. A társaság által eladott jegyek 40 százalékát üzleti utasok veszik.

Az európai útvonalakon 5,7 százalékkal tudták növelni az utasszámot, Észak-Amerika felé 6,5 százalékos volt a bővülés.

Forrás: REUTERS/Ralph Orlowski

A leg­jelentősebb forgalomemelkedés Afrika irányába valósult meg, a 17 százalékos növekedés fő hajtóereje az igazgató szerint Marokkó volt.

A beutazás tekintetében 8 százalékos lett a bővülés. Itt az USA-ból érkező 12 százalékos, valamint a svájci és belgiumi 11-11 százalékos utaslétszám-bővülés volt a legfigyelemreméltóbb. A Lufthansa csoport az észak-amerikai utazások tekintetében a teljes magyarországi piac 37,5 százalékát adja. Az első osztályú jegyek esetében 45, a business class jegyeknél 25 százalékos volt az emelkedés a desztinációban.

A legjobb kihasználtsággal a Swiss gépei üzemelnek, ám a 75 százalékos csoportszintű helyfoglaltság további fejlesztéseket tesz lehetővé más irányba is. Ezért a nyári menetrendben lesz egy napi hatodik, kora esti járat Budapest és Frankfurt között, Debrecent és Münchent pedig heti három helyett immár öt járat köti majd össze. A Lufthansa csoport hetente 178 járatot fog üzemeltetni a magyar piacon – ez 11 százalékos növekedés. Emellett indulnak a sármelléki charterek is.

A Világgazdaság kérdésére Antal Gábor elmondta: egyelőre figyelik, hogy az Air Berlin csődje után a Budapest–Berlin útvonalat felvevő diszkont-légitársaságok milyen tapasztalatokról számolnak be, a forgalmi adatok alapján lehet döntés a járatindításról. Ha lesz is járata a csoportnak, azt minden bizonnyal a turistacélokra járó Eurowings fogja üzemeltetni, tekintve, hogy a német főváros irányába egyelőre gyenge az üzleti érdeklődés.

Kapcsolódó cikkek
Ki profitál a csődbe ment légitársaságokból?

A Lufthansa lehet a legnagyobb nyertes, de a Wizz Air és a Ryanair szintén profitálhat – írja a Világgazdaság.

A BUD Klaszter sikere: a fővárosba jött a Lufthansa

A BUD Klaszter eddigi legjobb eredménye, hogy a Lufthansa Technik AG Budapestre telepítette repülőgépmérnöki központját.

Következő adásunk
Téma: Megújult a Ferencvárosi Epres Óvoda – Weingartner Balázs Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkár és Zombory Miklós, Ferencváros alpolgármestere
Ezt követő adásaink