Közigazgatás
Cél és stratégia nélkül nem életképes egy vállalkozás
OPH Kép: hirado.hu
2018. június 12.

A szervezet célja legyen érthető, mérhető és mások számára érdekes. Továbbá legyen egy olyan stratégiája a vállalkozásnak, amelyre alapozva ezt a célt meg lehet valósítani – mondta a Rádió Orientnek Hónig Péter szakértő.

Egy vállalkozás tervének megvalósításához első körben elengedhetetlen, hogy legyen a szervezetnek célja. A célnak pedig három paraméternek kell megfelelnie: legyen érthető, mérhető és mások számára érdekes. Ezen belül pedig nagyon fontos szerep jut a vállalat munkatársainak, vagyis az emberi tudásnak. Éppen ezért mindig gondoskodni kell a munkavállalók helyettesítéséről,

legyen tehát egy terv arra az esetre, ha egy váratlan dolog miatt egy kulcsfontosságú szereplő kiesik a munkából annak érdekében, hogy a szolgáltatás ne kerüljön veszélybe.

Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen, a szervezet működésének kilenc elemét kell meghatározni – hívta fel a figyelmet Hónig Péter. Az első, hogy megfogalmazzuk, milyen értékeket kapnak tőlünk a partnereink. A második az ügyeleink, a harmadik pedig annak meghatározása, hogy értékeink miben testesülnek meg, vagyis hogyan lesz használható vevőink számára. Ugyanakkor hiába vannak értékeink, ha azokról nem értesülnek a partnereink, ez tehát a negyedik lépés. Határozzuk meg továbbá azt is, hogy a cél érdekében milyen tevékenységeket végzünk, majd pedig azt, hogy ehhez milyen erőforrásokra van szükségünk. A hetedik, hogy határozzuk meg azokat a külső partnereket, akik segítik működésünket, végül az utolsó két lépésben határozzuk meg fő költségeinket és bevételeinket.

Minden esetben szükség van egy megalapozott stratégiára

. „Ha már tudjuk, hogy mit akarunk, meg kell határoznunk annak módját” – mutatott rá a a Rádió Orient vendége. Ennek alapja a stratégiai térkép, amelynek elemei a cél, ehhez pedig a kimenő teljesítmény meghatározása, a szervezet megfelelő működése, valamint az ehhez szükséges erőforrások kompetenciái. Ennek forrásai pedig a technológia, a marketing-kommunikáció, a bérpolitika és motiváció, valamint az emberi erőforrások megteremtése.

A nem megfelelő erőforrásokon a következőképpen lehet változtatni: belső vagy külső tréning révén képzéssel; új munkaerő felvételével, ami lehet csere vagy bővülés; motivációval, aminek az alapja a világos bérpolitika és karrierút; végül a negyedik módszer a személyiségfejlesztés – emelte ki a szakértő.

KKV keringő a menedzsment kihívások tükrében
Rendhagyó szakmai disputa Hónig Péterrel, a kérdés szakértőjével
A műsor mentora és moderátora: dr. Dudás Ferenc, a közigazgatás szakértője
03:02 A vállalkozási tervek szerepe
04:30 Mi kell a tervek megvalósításához?
04:39 A cél paraméterei
06:05 A humán erőforrás jelentősége
10:26 A szervezet működésének elemei
19:25 A kék óceán stratégia
24:06 A változás alapjai
29:59 A stratégiai térkép
35:07 és forrásai
36:44 Az erőforrások változtatásának módszerei
Kapcsolódó cikkek
A sikeres karrierhez jó erőnlét kell

Az egészséges emberek jobban teljesítenek a munkahelyen is, éppen ezért fontos biztosítani a munkatársaknak a mozgás lehetőségét.

Így lesz hatékony a szervezetfejlesztés

„A vállalkozásoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy milyen erőforrásokra és kompetenciákra van szükségük.”

Kis lépések a siker felé

Tárgyalásnál mindig legyen tervünk, amelynek a legfontosabb része, hogy mi a célunk, mi az, ami még elfogadható a számunkra.

Nagyobb a stílus szerepe a karrierben, mint gondolnánk

Sokan nem is sejtik, milyen fontos szerepe van a megjelenésnek a kommunikációban, és a karrierépítésben.

Konfliktusokhoz vezethet a nem megfelelő kommunikáció

Túlzott munkateher nehezedik az emberekre, ami miatt szinte állandóvá váltak a konfliktusok.

Hónig Péter: a válság után új típusú vezetők kellenek

Most adásban
Kimondott szavak, a Rádió Orient heti hírösszefoglalója
Ezt követő adásaink