Közigazgatás
Bővítené a Pest Megyei Kormányhivatal szolgáltatásait Tarnai
OPH Kép: Pest Megyei Kormányhivatal
2018. július 9.

A következő időszakban személyi változások is várhatóak a Pest Megyei Kormányhivatal vezetői posztjain, valamint bővítenék a szolgáltatások körét ‒ mondta Tarnai Richárd kormánymegbízott a Rádió Orient vendégeként. A politikus arról is beszélt, hogy további kiemelt cél a szolgáltatások színvonalának javítása.

Június végén vehették át kinevezéseiket a kormánymegbízottak Orbán Viktor miniszterelnöktől. Személyi változás csak Jász-Nagykun-Szolnok megyében történt, ahol az addigi vezetőt, Kállai Máriát országgyűlési képviselővé választották. „A közigazgatásnak nincs más létjogosultsága és más mértéke, mint az emberek és a haza szolgálata” ‒ mondta akkor a miniszterelnök, azt is hozzátéve, noha a magyar állam legjobban működő szerve a középszintű közigazgatás, vannak még nyitott kérdések, például a járási hivatalok és a központok száma.

Tarnai Richárd, Pest megye régi-új kormánymegbízottja szerint az állampolgárokkal való találkozás egyik legfontosabb terepe, a kormányablak jól vizsgázott. Ez pedig méltó bizonyítéka annak, hogy az irány jó, ebben kell tehát a továbbiakban még magasabb szinten végezni a munkát

A bizalomra rá kell szolgálni”

‒ hangsúlyozta. Mint ismertette, a következő időszak leginkább a finomhangolásról fog szólni. Meg kell vizsgálni például ügyfélforgalom tekintetében járási szinten, hol mekkora a leterheltség, és ha szükséges, ennek megfelelően átcsoportosítani a feladatokat, illetve hol van szükség további kormányablakok megnyitására. A következő ciklus erre is lehetőséget teremt, és országosan is nagyobb a rálátás mostanra, mint a folyamat elején ‒ húzta alá.

Pesti megyeháza ( V. kerület, Városház utca 7. )
kormanyhivatal.hu

Tarnai Richárd arról is beszélt, nem szabad rutinszerűen végezni a munkát. Mint fogalmazott,

lelkes és az új megoldásokra is nyitott munkatársakra van szükség,

így személyi változásokra is lehet számítani a középszintű vezetésben. Pest megyében az újítás főként a bővítést jelenti majd. A szakember hangsúlyozta, a vezetői szint gyakorlatilag 24 órás szolgálat, utalva arra is, hogy Pest Megyei Kormányhivatalhoz kiemelt területek is tartoznak, például a Védelmi Igazgatás rendszere, tehát például bármilyen nagy baleset történik megyei vagy járási szinten, akkor a kormányhivatalnak ott kell lennie.

Komoly igénybevételt jelent a feladatok ellátása, ezért azt is figyelembe kell venni, ki mennyit bír. A kormánymegbízott szavai értelmében a legfontosabb az optimalizálás, és mindenki számára meg fogják találni a számára legmegfelelőbb munkaterületet.

Olyan kollégákkal fogok dolgozni a továbbiakban is, akik bírják ezt a terhelést, a vezető kollégáktól pedig 100 százalék feletti teljesítményt várok el ‒ amit magamtól is”

‒ mondta Tarnai Richárd, A kormányablak-struktúra kiépítésének az alapját a járási rendszer jelenti, szolgáltatás-központú nagy strukturális reformtervek nyomán az állami és közigazgatási rendszerek kialakítása már megtörtént, ennek eredménye a mostani kormányablak-rendszer.

Szigetszentmiklósi Igazgatási Központ / OPH

Tarnai Richárd kiemelte, csak Pest megyében több mint 300 épületben működik a kormányhivatal, közel 30 kormányablak van, melyeknek a 21. századi ügyfélforgalomhoz és elvárásokhoz való igazítása folyamatosan zajlik, a korszerűsítések pedig közel 150-200 millió forintos megtakarítást eredményeztek éves szinten, a kormányablakokban intézhető ügyek száma a 2000-et közelíti, és a munkának természetesen nincs vége.

Számos területen kellett bizonyítani az elmúlt években ‒ mondta a a Rádió Orient vendége, utalva a 2013-as dunai árvíz sikeres központosított kezelésére, amit az akkor pár hónapja felállt védelmi igazgatási rendszer segítségével bonyolítottak le országos hatáskörrel, vagy a a 2016-ban a Budapesti Vegyiművek Zrt. Illatos úti telephelyéről elszállított 2,5 tonnányi veszélyes hulladékra. Az Illatos úton a következő hónapokban érnek véget azok a munkálatok, amik a környezet aktuális vizsgálatát végzik majd, és akkor végre a hatósági átadás is megtörténhet, felszámolva a közel 140 éves problémát ‒ tájékoztatott a politikus.

Tarnai Richárd rámutatott: 2017-től számos országos másodfokú hatáskör (halászat, vadászat, természet- és környezetvédelem, fogyasztóvédelem) is a Pest Megyei Kormányhivatalhoz került, így az mostanra gyakorlatilag minisztériumként funkcionál. Itt példaként Paks2 környezetvédelmi engedélyét említette, amit több hónapnyi előkészítő munka és a két évig húzódó Baranya megyei első fok után két hónap alatt megszületett a másodfokú döntés.

Számos kihívás vár a Pest Megyei Kormányhivatalra a következő ciklusban is

tehát, de a cél változatlan, az ügyfelek igényeinek legmegfelelőbb és legmagasabb színvonalú kielégítése ‒ összegzett a kormánymegbízott.

Dunakeszi vasútállomás régi épülete

Tarnai Richárd arról is tájékoztatott, Pest megyében a soron következő nagyobb volumenű feladat a dunakeszi kormányablak kialakítása kormányhivatali szolgáltatásokkal együtt, ami a történelmi város központjában, a régi vasútállomási épületben kap majd helyet. Az átadás időpontja még kérdéses, zajlanak az egyeztetések a legjobb megoldások megtalálására.

Téma: A kormányhivatal következő négy évének stratégiája
Vendég: Tarnai Richárd kormánymegbízott
A műsort vezeti: Kecskés Noémi
Kapcsolódó cikkek
Igazgatási központ épülhet Dunakeszin

A Pest megyei kormánymegbízott szerint a beruházás nagyjából másfél-kétmilliárd forintból valósulhat meg.

Kinevezték a kormánymegbízottakat

A kormányfő szerint ma a magyar állam legjobban működő szerve a középszintű közigazgatás.

Tarnai: erős kormány kell a közigazgatás működéséhez

Az újabb erős felhatalmazás lehetőséget teremt arra, hogy a megkezdett munka a megfelelő minőségben folytatódjon.

Tarnai Richárd: Pest megye lehet az első, ahol megvalósul a teljes foglalkoztatottság

Míg 6-8 évvel ezelőtt a munkaerő-elhelyezés volt a legfőbb probléma, mára vannak olyan foglalkozási ágak, ahová nem találni munkaerőt.

Következő adásunk
Téma: Kilenc milliárd forinttal több jut az óvodafejlesztési programra – Grezsa István, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Kárpátalja együttműködésének fejlesztéséért és a Kárpát-medencei óvodafejlesztési program koordinálásáért felelős miniszteri biztos
Ezt követő adásaink