Külföld
New York Times: Budapest a 11. legfontosabb desztináció
MTÜ/OPH Kép: wikipedia.org
2016. november 14.

Az amerikai sajtó egyik legmarkánsabb szereplője, a New York Times november 13-án megjelent vasárnapi utazási melléklete a magyar fővárost az előkelő 11. helyen ajánlja azok között a helyszínek között, amelyeket a huszonéveseknek okvetlenül fel kell keresniük. A több mint 200 éves múltra visszatekintő lap több mint 1,5 millió olvasó véleményére gyakorol hatást.

Ezért is különösen figyelemre méltó, hogy a tekintélyes amerikai lap 20 hely, ahová el kell menni huszonévesen – okosabban élni című cikkében a fürdőket és kávéházi kultúrát emeli ki a magyar főváros attrakciói közül.

Az írás egyúttal megerősíti, hogy a fiatal amerikai generáció megszólításához nem elegendő a romkocsmák világának bemutatása. A mai amerikai huszonévesek ugyanis egyre tudatosabban választanak úticélt. Az úti élmények szerzése mellett az is fontos számukra, hogy a felkeresett desztinációról minél többet megtudjanak, kultúráját és a történelmét is jobban megismerjék.

A New York Times hétvégi utazási melléklete több mint 1,5 millió olvasót ér el.

A lap több technológiai változtatást is végrehajtott ebben az évben. A több mint 200 éves múltra visszatekintő nyomtatott megjelenését megtartva összefogott a Google-lal, ezzel új virtuális tartalmakat tett elérhetővé olvasói számára. Ugyanennek a megújulási folyamatnak a része az is, hogy fúzióra lépett a legtekintélyesebb amerikai bloggereket tömörítő szervezettel, a Hello Societyvel. A New York Times lépése azt is mutatja, hogy az amerikai sajtó történetének egyik legmarkánsabb szereplője hogyan alakítja át tevékenységét és próbálja megőrizni pozícióját a 21. század technológiai kihívásai közepette ‒ olvasható a közleményben.

-