Belföld
GYSEV: egy mesébe illő karrierpálya lehetősége
OPH Kép: MTI/ Kovács Tamás
2019. május 8.

A GYSEV történetében számos tankönyvbe, sőt akár mesébe illő karrierpályát találhatunk – közölte a GYSEV Zrt. A vállalat többek között számítógépes szimulációval és vasúti kvízekkel várja az érdeklődőket az Állami Vállalatok Állásbörzéjén, május 15-én, a Magyar Vasúttörténeti Parkban.

Több mint 30 állami vállalat mutatkozik be közösen május 15-én az Állami Vállalatok Állásbörzéjén, ahol a GYSEV Zrt. a törvényeknek megfelelő munkaidőkeret, versenyképes jövedelem és magas túlóra-, és egyéb kiegészítő pótlékok ajánlatával várja az érdeklődőket - közölte a vállalat, hozzátéve: támogatják munkavállalóik élethosszig tartó tanulását; a továbbtanulást, a nyelvi képzéseken és a konferenciákon való részvételt is.

A vállalatot Ferenc József császár 1872-ben szentesítette

A GYSEV Zrt. Nyugat-Magyarországon és Kelet-Ausztriában működő, integrált vasúttársaság. A társaság alapítását a Ferenc József császár kézjegyével ellátott 1872. évi XXVII. törvény szentesítette. A GYSEV Részvénytársaság 1875-ben alakult meg. Az első vonalszakasz Győr és Sopron között 1876-ban, a Sopron és Ebenfurt közötti szakaszt 1879-ben adták át a forgalomnak. A csatlakozó Fertővidéki Helyiérdekű Vasút 1897. december 19-én kezdte meg működését. A cél alapvetően a magyarországi gabona eljuttatása volt külföldre, elsősorban az osztrák főváros, Bécs és Nyugat-Európa piacaira. Az első világháborút követő saint germain-i, majd pedig a trianoni békeszerződések a GYSEV szempontjából is meghatározóak voltak: ezek alapján az Osztrák Állam 1923-ban belépett a koncesszióba. A társaság azóta, így napjainkban is, két állam területén látja el feladatait.

A 2001-es évtől kezdődően új korszak kezdődött a GYSEV Zrt. életében. A vasúttársaság vonalhálózata 10 év alatt jelentősen bővült: elsőként a Sopron-Szombathely, majd 2006-tól a Szombathely-Szentgotthárd szakasz üzemeltetését vette át a cég. A bővítési folyamat 2011-ben teljesedett ki, hiszen akkortól a Rajka-Csorna-Porpác, a Porpác-Szombathely, a Szombathely-Kőszeg, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalszakaszok üzemeltetését is a GYSEV végzi. Az új vonalak nagy részében jelentős infrastrukturális fejlesztéseket hajtott végre a cég, jelenleg a GYSEV vonalainak mintegy 90 százaléka villamosított.


Ahol az új generációs FLIRT motorvonatok futnak

A GYSEV Zrt. idén áprilisban jelentette be, hogy sikeresen lezárta a FLIRT motorvonat beszerzési projektjét. A vasúttársaság a korábbi 10 mellé további 10 új, modern, kényelmes és biztonságos villamos motorvonatot vásárolt. A fejlesztésnek köszönhetően a GYSEV teljes, villamosított vonalhálózatán modern motorvonatok szállíthatják az utasokat a regionális közlekedésben. Az új generációs FLIRT motorvonatok nagyobb biztonságot nyújtanak a mozdonyvezetőnek, a dinamikus járművek 39 másodperc alatt érik el a nulláról a 120 km/órás sebességet. Az alacsonypadlós kialakításnak köszönhetően a kerekesszékkel, kerékpárral vagy babakocsival utazók is kényelmesen használhatják az új járműveket. A vonatokat légkondicionálóval, korszerű utastájékoztató és kamerarendszerrel, WIFI-vel, konnektorokkal, továbbá páholyos elrendezésű ülésekkel szerelték fel.

Megújult a Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút

Szintén áprilisban adott hírt arról a vasúttársaság, hogy megújult a Nagycenki Széchenyi Múzeumvasút, amely idén májustól ismét fogad látogatókat. A keskeny nyomtávú vasúton az elmúlt bő egy évben jelentős pályavasúti és a járműparkot érintő rekonstrukció zajlott le: a múzeumvasút teljes szakaszán új al- és felépítmény, valamint zúzottkő ágyazat készült, Fertőboz és Nagycenk Kastély állomáson új peronok épültek, Kastély állomáson pedig megújult a térvilágítás és a hangos utastájékoztatás is.

Egy igazi kuriózum: a Dmot 953-as

A gördülőállományt érintő rekonstrukció keretében megtörtént a kisvasúti személykocsik külső és belső restaurálása. Az „András” nevet viselő gőzmozdonyon is végeztek munkálatokat, a gőzös így üzembiztosabban közlekedhet. Szintén felújították a C50-es dízelmozdonyt, emellett az igazi kuriózumnak számító, Dmot 953-as típusú keskeny nyomtávú motorkocsit vontatásra alkalmassá teszik. A turisztikai és attrakciónövelő fejlesztések keretében a Kastély állomás mögötti skanzen területén játszótér, fitnesz park és tanösvény készült. Az állami forrásokból megvalósuló munkálatok legnagyobb részét a GYSEV Zrt. saját szakembereivel végezte el. A teljes rekonstrukció 2019. év végére fejeződik be.


Céltudatos fejlődés és fenntartható hatékonyságnövelés

A GYSEV Zrt. küldetése, hogy olyan korszerű vasútvállalat kíván lenni, amely a működési területén, a Nyugat-Dunántúl régióban és Kelet-Ausztriában, a vonzó közösségi közlekedés gerincét vezető módon biztosítja. Definiáltan regionális társaságként, ügyfélcentrikus, minőségorientált vállalati környezetben fejleszti és nyújtja az utazási igényekhez a lehető legoptimálisabban illeszkedő, komplex közösségi közlekedési szolgáltatásokat.

A korszerű, ugyanakkor költséghatékony szolgáltatások megteremtése mellett alapvető cél a környezettudatosság, a fenntarthatóság. Mottónk: „Céltudatos fejlődés és fenntartható hatékonyságnövelés”. Értékeinkre építve próbálunk megfelelni a magas és gyorsan változó piaci követelményeknek.

A GYSEV célja, hogy hozzájáruljon a térségének fenntarthatóságához, biztonságos és megfizethető módon segítse elő a termékek és energiahordozók helyi piacra jutását, a közösségi önellátást, támogassa a helyi termelést, forgalmazást és fogyasztást.

A GYSEV CARGO Zrt. a régió meghatározó áruszállítási szereplőjévé szeretne válni.

Versenyképes jövedelem, biztos munkalehetőség

A GYSEV Cégcsoport több mint 2000 munkavállalót foglalkoztat, így a régió egyik meghatározó munkáltatója vagyunk. A munkaerőpiacon, és különösen a regionális munkaerőpiacon kimondottan jó hírnevünk van, úgy látjuk, hogy az erőforrásokkal kapcsolatos hosszú távú szemléletmód, a munkavállaló-barát foglalkoztatás és a hitelesség, amit képviselünk, sokak számára vonzó.

Kollégáikat a törvényeknek megfelelő munkaidőkerettel, versenyképes jövedelemmel, magas túlóra-, és egyéb kiegészítő pótlékokkal foglalkoztatják. Hosszú távon, biztos munkalehetőséget biztosítanak.Támogatják munkavállalóik élethosszig tartó tanulását; a továbbtanulás, nyelvi képzéseken, különféle képzéseket, konferenciákon való részvételt.

Mindemellett minden munkavállalót megilletnek az alábbiak:

Cafeteria: bruttó 370.000 Ft/év

Önkéntes nyugdíjpénztári kiegészítés: 5,7 % (2 % a teljes jövedelem, 3, 7% az alapbér után, amennyiben a munkavállalónk vállalja a 2% saját befizetést) Arcképes igazolvány, amellyel ingyen lehet utazni Magyarország egész területén, illetve osztrák vonalainkon (házastárs, és iskolás korú gyermek számára is) Jóléti juttatások: üdülési lehetőségek (Balaton, Zalakaros), kamatmentes vállalati lakáskölcsön, fizetési előleg, stb.

Törekednek a környezettudatosságra, szorgalmazzák a kerékpárhasználatot, az egészségmegőrzést és az aktív sportok elérésének lehetőségét kollégáik között és nagy hangsúlyt fektetnek a közlekedésbiztonságra.


A vállalat közölte: "a 21. században a hosszú távú versenyképesség kulcsa a munkatársakra épített szervezeti tudás. A munkatársak nélkül nem létezne GYSEV Zrt. vagy GYSEV Cargo Zrt. Így nem túl merész azt állítani, hogy nagyon fontos a szerepük. A munkatársaink adják a vállalatcsoport szívét és eszét. Hiszünk abban, hogy minden szervezetet a GYSEV szervezetét is- a munkatársai, azok szaktudása, képességei, hozzáállása határozzák meg a leginkább. Akár vezetőként, jegyvizsgálóként, forgalmi szolgálattevőként, mozdonyvezetőként, humán szakelőadóként, takarítóként, pályamunkásként dolgozunk, mindannyiunk számára fontos, hogy értékes munkát végezhessünk, hogy a vonatok modernek, pontosak, tiszták, az utasok elégedettek legyenek. Hiszünk abban, hogy szervezetünk hosszú és rövid távú sikerének alapját a munkavállalóink tudása, képessége, hozzáállása, fejlődési igénye határozza meg."


Mesébe illő karrierpálya

A már említett szemléletmód, amely megkülönbözteti a céget a piac sok szereplőjétől, lehetővé teszi mind a vertikális mind a horizontális karrierlehetőségeket. A GYSEV történetében számos tankönyvbe, sőt akár mesébe illő karrierpálya található. Mindig hosszú távú partneri viszony kialakítására törekedtek a munkavállalókkal, és ennek szerves része, hogy támogatják a fejlődésüket - fogalmazott a társaság. Hozzátették:

a vasút specifikussága révén olyan kollégákat keresünk, akik szakmájukban kiemelkedőek, megbízhatóak, innovatívak, nem félnek az egyedi megoldásoktól és nyitottak a fejlődésre, együttműködésre.

Ez a munka változatos, a csapat összetartó és jó a hangulat, nincs bizonytalanság a jövőről, "tudom, ha lelkiismeretesen dolgozom, holnap is lesz munkahelyem". Emellett mindig van tér a szakmai fejlődésre és kibontakozásra. Stabil működés, törvényes és emberközpontú foglalkoztatás, versenyképes és páratlanul széles körű juttatások - sorolták a cég által biztosított előnyöket.

Számítógépes szimuláció és vasúti kvízek a karriernapon


A Forgalomirányítás terület közreműködésével ID55-ös biztosítóberendezés számítógépes szimulációjával készülünk, valamint vasúti kvízekkel, tesztekkel, tájékoztatókkal várjuk az érdeklődőket.

Május 15-én 11 és 18 óra között az Állami Vállalatok Állásbörzéjén az érdeklődők megismerhetik a társaság üres pozícióit, fő feladatait, illetve a jövőbeli terveit is.

Jelentkezés, a rendezvény Facebook eventje: https://www.facebook.com/events/332363844131946/

Kapcsolódó cikkek
Munkatársakat toboroz a polgári hírszerző szolgálat

Diplomás fiatalokat keresnek, akik elkötelezettek a magyar érdekek iránt, jól beszélnek idegen nyelvet, és szeretik a kihívásokat.

Dávid Ilona: Hagyományainkat megőrizve kell megújulni

Május 15-én a karriernapon a Volán társaságok elsősorban autóbusz-vezetők és járműkarbantartók jelentkezését várják.

Jön az Állami Vállalatok Állásbörzéje

Május 15-én 31 vállalat, rendvédelmi és honvédelmi szervezet több mint 2200 betölthető állást kínál a munkavállalóknak.

Most adásban
Téma: 2021-ig tart a Kárpát-medencei Óvoda Fejlesztési Program – Grezsa István Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Kárpátalja együttműködésének fejlesztéséért és a Kárpát-medencei óvodafejlesztési program koordinálásáért felelős miniszteri biztos
Ezt követő adásaink