Életmód
Mire figyeljünk egyedül hazafelé a sötétben?
Kovács Ildikó Kép: Pixabay
2019. november 1.

Az ősz beköszöntével egyre korábban esteledik, ahogy pedig telik az idő, hamarosan sokaknak reggel is sötétben kell munkába indulniuk. A hölgyek jelentős részének az őszi-téli időszakban erősen csökken a biztonságérzete, Kovács Ildikó önvédelmi szakértő szerint azonban néhány egyszerű módszerrel fel tudunk készülni akár egy esetleges támadásra is.

  • Ha van rá lehetőségünk, közlekedjünk ismerőseinkkel, amennyiben pedig egyedül indulunk útnak, gondoskodjunk arról, hogy közeli családtagjaink ismerjék útvonalunkat és időbeosztásunkat is.
  • Útközben figyeljük meg, melyek azok a pontok, ahol segítséget tudunk kérni a kora reggeli órákban és akár késő este is. Ez lehet egy éjjel-nappali, egy dohánybolt, egy ügyeletes gyógyszertár, de buszsofőr vagy éppen egy portás is segítségünkre lehet, ha bajba kerülünk.
  • Amennyiben munkánk a magassarkú viselését teszi kötelezővé, úgy körömcipőnkre minden esetben váltócipőként tekintsünk, otthonról kényelmes ruházatban, sportcipőben induljunk el és hazafelé se felejtsük el átvenni. Ne burkolózzunk bele hatalmasa sálakba, ne húzzuk a fejünkre a kapucnit, miközben zenét hallgatunk, hiszen így nem tudjuk érzékelni környezetünket, illetve a körülöttünk történő eseményeket.
  • Esős napokon az esernyő kifejezetten jó védőeszköznek számít. A nagyméretű darabokkal hadonászni tudunk, ezáltal egy esetleges támadás során távolságot tudunk tartani. A kisméretű változatokkal pedig erősebbet tudunk ütni szükség esetén.
  • Törekedjünk arra, hogy kezeink közlekedés során szabadon legyenek, ne cipeljünk több szatyrot egyszerre, hiszen így egy támadás során is kiszolgáltatottabb helyzetbe kerülünk. Lehetőség szerint egy nagyobb méretű táskát vigyünk magunkkal, amit a hátunkra is fel tudunk venni, így kezeink üresen maradnak.
  • Járjunk önvédelmi edzésre, hiszen akár már néhány hónap alatt is elsajátíthatjuk azokat az alapvető technikákat, amelyek egy esetleges támadás során életmentőek lehetnek. A támadási helyzeteket stresszhelyzetben is gyakorolva lelkileg és szellemileg is felkészülhetünk az azonnali és tudatos reagálásra, így tovább csökkenthetjük az esélyét az áldozattá válásunknak.

Kovács Ildikó önvédelmi szakértő közel másfél évtizede űz többféle harcművészeti stílust és küzdősportot, nyolc éve pedig speciális, női önvédelmi képzéseket is tart. Évente mintegy 150 előképzettséggel nem rendelkező tanítványt készít fel fizikálisan és mentálisan. A képzésein elsajátított védekező technikákat a résztvevők éles helyzetekben is eredményesen alkalmazzák. Úgy véli: az önvédelem olyan tudás, amelyet mindenkinek el kellene sajátítania.

Következő adásunk
Kőbányai Híradó
Ezt követő adásaink