Podcast

Léghajtású autók versenyeztek Kecskeméten

Versenypályává vált a kecskeméti főtér szombaton. Ott versenyzett ugyanis saját építésű sűrített levegővel hajtott járművével az a 22 egyetemista, főiskolás csapat – közöttük három határon túli –, amelyik elfogadta a Kecskeméti Főiskola meghívását az először megrendezett REXROTH Pneumobil Gálafutamra, a tavaszi egri verseny revansfutamára. A gyorsasági kategória a Kecskeméti Főiskola sikerét hozta, míg a gyorsulási futamban szegedi egyetemisták nyertek, de a verseny nemcsak a gyorsaságról, hanem a mérnöki teljesítményről is szólt. A rendezvény a Mobilitás Hetének kecskeméti nyitórendezvénye is volt.

A Kossuth-szobrot és a nulla kilométerkövet is megkerülte az a 240 méter hosszú ás átlagosan 4 méter széles pálya, amelyet a kecskeméti főtéren építettek a pneumobilok versenyére. A járművek üzemanyaga levegő, sebességük hozzávetőlegesen 30-40 kilométer/óra, mégis igazi autóverseny hangulat uralkodott a kecskeméti főtéren boksz- és szervizsátorral, zászlólengetéssel és mindennel, ami egy autóversenyhez szükséges.

Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét alpolgármestere megnyitójában kiemelte, hogy Kecskemétet a járműipar új központjaként kell most már számon tartani és arra is emlékeztetett, hogy a rendezvény a Mobilitás Hetének nyitánya Kecskeméten. Belina Károly, a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának dékánja hangsúlyozta, a Rexroth Pneumobil Gálafutam egy visszavágó lehetőség azoknak a csapatoknak, amelyek a Bosch Rexroth által rendezett tavaszi egri versenyen szerepeltek és reményét fejezte ki, hogy az őszi kecskeméti futam is hagyománnyá válik.

A gyorsasági kategóriában kieséses rendszerben három csapat került a döntőbe, egy miskolci, egy szegedi és egy kecskeméti jármű. A valódi autóversenyekhez képest – a helyszín sajátosságai miatt – a járművek igazából nem egymással versenyeztek, hanem az idővel, így nem „kényszerültek” egymás kiszorítására, megelőzésére. A kategóriában végül a kecskemétiek Kecskeméti Fütyülős nevű csapata vitte el a pálmát, s ez akár valóban revans is lehetett volna a tavaszi 2. helyért, de az akkor győztes csapat tagjai már végeztek, így a visszavágón nem vettek részt. A dobogó második fokára a marosvásárhelyi Sapientia Egyetem Prérifarkas nevű csapata állhatott, míg a harmadik helyre a Miskolci Egyetem Entrópia nevű csapata futott be.

A gyorsulási kategóriában egy körülbelül70 méteres pályán párosával indítva versenyeztek a járművek. A döntő futamot a MKLaren Szeged és a miskolci Entrópia vívta, és a szegediek győzelmével zárult. A harmadik helyen a Dunaújvárosi Főiskola Velosziti nevű csapata végzett. A rendezvény „sztárvendége” volt Michelisz Norbert, aki a közönség nagy örömére megmutathatta, hogyan tud „bánni” egy alternatív hajtású járművel, amikor maga is kipróbálta az alkalmi versenypályát Kecskemét főterén. Az érdeklődők drift, tuning és versenyautó kiállítást is láthattak és megtekinthették a Kecskeméti Főiskola „csodajárművét” is, amely 1 liter benzinnel 2661 kilométert tud megtenni – tájékoztatott a versenyről az oktatási intézmény.

Eredmények:
Gyorsasági kategória
1.) Kecskeméti Fütyülős – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar
2.) Prérifarkas – Sapientia Egyetem Marosvásárhely
3.) Entrópia – Miskolci Egyetem

Gyorsulási kategória
1.) MKLaren – Szeged
2.) Entrópia – Miskolci Egyetem
3.) Velosziti – Dunaújváros Főiskola

A versenyen részt vevő csapatok rajtszám szerint:
1.) Csitri Mobil Team – Szent István Egyetem
2.) Entrópia – Miskolci Egyetem
3.) Felix – Nagyváradi Állami Egyetem
4.) Lotus – Universitatea Din Oradea
5.) SziReNa TS – Nyugat-Magyarországi Egyetem
6.) MKLaren Szeged – Szegedi Tudományegyetem
7.) PNEUphoria – Budapesti Műszaki Egyetem
8.) Pollroth – Pécsi Tudományegyetem
9.) Puffogók – Miskolci Egyetem
10.)Science’s Kitchen – Óbudai Egyetem
11.) Silver Sting – Dunaújvárosi Főiskola
12.) SZE-AIR-Vezet – Széchenyi István Egyetem
13.) Műszakik Pneumobil Team – Budapesti Műszaki Egyetem
14.) SZE-Air-Soft – Széchenyi István Egyetem
15.) SZErlines – Széchenyi István Egyetem
16.) LEZS-AIR – Óbudai Egyetem Bánki Kar
17.) Flux-Gate – Óbudai Egyetem Bánki Kar
18.) Velosziti – Dunaújvárosi Főiskola
19.) Prérifarkas – Sapientia Egyetem Marosvásárhely
20.) Dömper – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar
21,) Kecskeméti Fütyülős – Kecskeméti Főiskola GAMF Kar
22.) Pneugeot – Szegedi Tudományegyetem

Related Posts

No Content Available